(Iz skupine KOZLIČKI, otroci stari 1–2 leti)

»A ste danes v vrtcu spet ustvarjali?« vpraša mama svojega malčka in mu z vlažno gobico skuša očistiti rob rokava, ki je popackan z barvo.
Ja, v vrtcu res veliko ustvarjamo. Tudi v skupini najmlajših otrok, starih od enega do dveh let. Zakaj? Ker imamo v vrtcu dovolj časa za to, ker imamo sredstva in ker se zavedamo, da je spodbujanje ustvarjalnosti zelo pomembno. Letos smo v Vrtcu Čebelica posebno pozornost namenili vgojnemu področju umetnosti, med katerega sodi tudi likovna umetnost. Naše likovne umetnine, ki so upodabljale simbol našega kraja-petelina, so v marcu krasile stene Kulturnega centra Primoža Trubarja.
Že najmlajši otroci, ki so še v obdobju čečkanja, pri likovnih dejavnostih zelo uživajo. Želite dokaz? Zagotovo ste že kje, morda celo pri vas, opazili kavč okrašen z izvirnimi vzorci, stene polne fresk, dokumente iz službe porisane z nenavadnimi črtnimi grafikoni. Likovno izražanje je enostavno ena izmed otrokovih potreb. Pri tem otroci občutijo svobodo, saj ustvarjajo natanko tako, kot želijo sami. Ne obremenjujejo se s tem, ali bodo kaj počečkali ali popackali z barvo. Končni izdelek tega početja jih ne zanima, temveč zgolj uživajo v gibanju roke in v spoznavanju, da za pisalom, ki ga vlečejo, ostaja sled. Svoje spontane čačke brez smisla razmeščajo po papirju in mimo njega, menjavanje barv je zanje zgolj igra.
Kakšen je sploh smisel likovne umetnosti pri malčkih starih od 1 do 2 let? Otrok pri likovnih dejavnostih (risanje, slikanje, kiparjenje, …) razvija motoriko in ročne spretnosti z uporabo različnih risal, čopičev, spoznava materiale, različne tehnike, prepoznava barve, črte. Hkrati se razvijajo sposobnost opazovanja, koordinacije oči in rok, delovne navade, samostojnost, vztrajnost. Otroci se med ustvarjanjem sprostijo, starejši skozi svoja dela izražajo svojo domišljijo in čustva. Najpomembnejša naloga vzgojitelja pa je skrb za izgradnjo estetskega čuta pri otrocih in razvijati ustvarjalnost, sposobnost, ki bogati človekovo življenje ter povzroča civilizacijske in kulturne spremembe.
Ustvarjalnost ubijemo z vsakim učenjem risanja s strani odraslih, s prerisovanjem, ukalupljanjem mišljenja, z nesmiselnimi prepovedmi ali pravili. Otroku pustimo, da se popolnoma svobodno igra z likovnimi materiali in vsak otroški izdelek, naj bo še tako »čuden«, sprejmemo in potrdimo.
Tudi v skupini Kozlički smo letos veliko ustvarjali, lotili smo se risanja z voščenkami, svinčnikom, barvicami, kredo in flomastri. Ponujali sva jim različne formate podlag, najbolj so uživali, kadar je bila cela miza pregrnjena s papirjem. Barvo smo najprej raziskovali s prsti, nato smo se naučili uporabljati še čopič. Slikali smo na različne materiale: karton, blago, papir. Izdelovali smo različne vrste kolažev in slikali s frnikolami. Nastali so izvirni izdelki, na katere so tudi otroci sami ponosni.
Otroci so že po naravi ustvarjalni. Naša naloga je, da jim damo svobodo, materiale in prostor, kjer bo lahko njihova ustvarjalnost zacvetela v polnem sijaju.